No.1003 2007 高出力コラムタイプ電動式パワーステアリング(C-EPS)システムの開発 |
カテゴリー | 資料 |
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筆者 | ステアリング事業本部 第1 システム技術部 永橋 豊 ステアリング事業本部 NV技術部 川久保暁威 ステアリング事業本部 第1 電子技術部 辻本泰介 景井勝典 ステアリング事業本部 システム開発部 長谷川 純 ステアリング事業本部 第1 システム技術部 角谷智司 |
要旨 | Recently, demands have increased for column-type electric power steering that can be installed not only on small vehicles but also on medium-sized and large vehicles and features high output and quiet operation in view of the need to promote environmental protection and energy conservation on a global scale. Also, as the demand for systems increases, the need for C-EPS to possess high technical capability and performance is increasing. This paper introduces the following elemental technologies developed and applied to C-EPS. · Electronic control device equipped with a booster pump circuit · Brushless motor · Core-to-core-distance adjustment mechanism type reduction gear · Hall IC torque sensor · Manual gear · Assist control |
キーワード | electric power steering, manual steering gear, torque sensor, assist control, motor |
関連リンク | 杉浦友紀:電動パワーステアリング(EPS)減速機の芯間調整機構, JTEKT ENGINEERING JOURNAL, No. 1001(2006)73. |
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