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No.1003 2007 高出力コラムタイプ電動式パワーステアリング(C-EPS)システムの開発

カテゴリー 資料
筆者 ステアリング事業本部 第1 システム技術部 永橋 豊 
ステアリング事業本部 NV技術部 川久保暁威 
ステアリング事業本部 第1 電子技術部 辻本泰介 景井勝典 
ステアリング事業本部 システム開発部 長谷川 純 
ステアリング事業本部 第1 システム技術部 角谷智司
要旨 Recently, demands have increased for column-type electric power steering that can be installed not only on small vehicles but also on medium-sized and large vehicles and features high output and quiet operation in view of the need to promote environmental protection and energy conservation on a global scale. Also, as the demand for systems increases, the need for C-EPS to possess high technical capability and performance is increasing.
This paper introduces the following elemental technologies developed and applied to C-EPS.
· Electronic control device equipped with a booster pump circuit
· Brushless motor
· Core-to-core-distance adjustment mechanism type reduction gear
· Hall IC torque sensor
· Manual gear
· Assist control
キーワード electric power steering, manual steering gear, torque sensor, assist control, motor
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杉浦友紀:電動パワーステアリング(EPS)減速機の芯間調整機構, JTEKT ENGINEERING JOURNAL, No. 1001(2006)73.

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