No.1006 2009 高出力電動パワーステアリングシステムの実用化技術 |
カテゴリー | 資料 |
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筆者 | ステアリング事業本部 中部テクニカルセンター 高橋俊博 鈴木博之 中山琢也 ステアリング事業本部 第1 電子技術部 藤山賢一 ステアリング事業本部 第2 電子技術部 山口茂利 トヨタ自動車株式会社 第2 車両技術部 山下正治 後藤武志 斉藤貴俊 |
要旨 | In response to demands in recent years for steering systems enabling improved fuel efficiency and featuring compatibility with active safety technology, we have developed a high-powered Rack-Direct Electric Power Steering System (RD-EPS) with integrated Variable Gear Ratio Steering System (E-VGR) for full-sized passenger vehicles. RD-EPS consists of a ball screw type reduction gear, a rack-coaxial brushless motor and an ECU with separated voltage booster, and in development of this new steering, we achieved higher-power performance of each of these parts. The E-VGR unit has been integrated on the EPS pinion gear upper area to achieve a compact, highly efficient structure. |
キーワード | EPS, high effi ciency, ball screw, brushless motor, voltage boost, variable gear ratio |
関連リンク | 杉本貴邦, 宇野 勇, 石原祐士, 浦野正治, 大橋達也, 池田 強:大型車両用油圧パワーステアリング(HPS)システムの開発, JTEKT ENGINEERING JOURNAL, No. 1003(2007)40.
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