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No.1006 2009 高出力電動パワーステアリングシステムの実用化技術

カテゴリー 資料
筆者 ステアリング事業本部 中部テクニカルセンター 高橋俊博 鈴木博之 中山琢也 
ステアリング事業本部 第1 電子技術部 藤山賢一 
ステアリング事業本部 第2 電子技術部 山口茂利 
トヨタ自動車株式会社 第2 車両技術部 山下正治 後藤武志 斉藤貴俊
要旨 In response to demands in recent years for steering systems enabling improved fuel efficiency and featuring compatibility with active safety technology, we have developed a high-powered Rack-Direct Electric Power Steering System (RD-EPS) with integrated Variable Gear Ratio Steering System (E-VGR) for full-sized passenger vehicles. RD-EPS consists of a ball screw type reduction gear, a rack-coaxial brushless motor and an ECU with separated voltage booster, and in development of this new steering, we achieved higher-power performance of each of these parts. The E-VGR unit has been integrated on the EPS pinion gear upper area to achieve a compact, highly efficient structure.
キーワード EPS, high effi ciency, ball screw, brushless motor, voltage boost, variable gear ratio
関連リンク

杉本貴邦, 宇野 勇, 石原祐士, 浦野正治, 大橋達也, 池田 強:大型車両用油圧パワーステアリング(HPS)システムの開発, JTEKT ENGINEERING JOURNAL, No. 1003(2007)40.
大西 晶, 成瀬光則, 森下伸直:ラックアシスト電動パワーステアリング, 豊田工機技報, Vol.44, No. 3(2004)17.

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