No.1007 2009 円すいころ軸受の超低トルク化技術による地球環境への負荷低減 |
カテゴリー | 資料 |
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筆者 | 研究開発センター 材料技術研究部 松山博樹 軸受・駆動事業本部 実験解析技術部 川口幸志 軸受・駆動事業本部 中部テクニカルセンター 上村篤司 軸受・駆動事業本部 欧州テクニカルセンター 益田直樹 |
要旨 | We developed a tapered roller bearing that has super-low friction torque that is up to 80% less than the friction torque of standard tapered roller bearings. It has been confi rmed through application on drive pinion bearings in passenger car rear axle differentials that this technology achieves torque and temperature rise levels as low as those of ball bearings. The developed bearings are expected to contribute to higher axle differential efficiency and improved vehicle fuel efficiency, which will result in reduced burdens on the global environment. |
キーワード | tapered roller bearing, low friction torque, high effi ciency, axle differential, fuel economy |
関連リンク | 竹内正道:LFT 軸受について, Koyo Engineering Journal, No. 127(1985)52.
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