No.1008 2010 車両走行条件によるリヤデフ性能の特性 |
カテゴリー | 資料 |
---|---|
筆者 | 軸受・駆動事業本部 実験解析技術部 川口幸志 軸受・駆動事業本部 中部テクニカルセンター 上村篤司 研究開発センター 材料技術研究部 松山博樹 捷太格特科技研発中心(無錫)有限公司 合田友之 |
要旨 | JTEKT has developed a tapered roller bearing with super-low-friction torque having 80% less friction torque than standard tapered roller bearings. To confirm the driving performance of rear differentials equipped with the developed bearing, the developed bearings were tested under all assumed driving modes using a newly designed drive unit simulator. The results show that they have lower friction torque at simulated actual driving modes compared with current bearings. Accordingly, we can accurately develop and provide super-low-friction tapered roller bearings from the perspective of actual application units and also can contribute to improvement of fuel efficiency. |
キーワード | tapered roller bearing, low friction torque, drive unit simulator, effi ciency, driving mode |
関連リンク | 松山博樹, 百々路博文, 荻野 清, 大島宏之, 千葉博行, 戸田一寿:円すいころ軸受の超低トルク化技術の開発, Koyo Engineering Journal, No. 167(2005)24.
|
関連タグ |
Ranking
(2025年3月の集計)
(2024年4月から2025年3月の集計)
JTEKT ENGINEERING JOURNAL
メールマガジン
最新号の公開情報をメールでお知らせいたします。ぜひ、ご登録ください。